11 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات پزشکی فردی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

در آیین شروع سال تحصیلی جدید در پژوهشگاه مطرح شد: هدف از جذب دانشجو دکترا پژوهشی نه تربیت پژوهشگر بلکه تربیت راهبران مسیرهای تحقیقاتی جدید است.

آیین شروع آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ با حضور رئیس، معاونین، اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی پژوهشگاه چهارشنبه ۴ مهرماه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در این مراسم دکتر افشین استوار، رئیس پژوهشگاه با بیان اینکه یکی از رکن‌های اساسی در پژوهشگاه در کنار تحقیق، امر آموزش است از اینکه پژوهشگاه نیز از برکت حضور دانشجویان بهره‌مند است ابراز خوشحالی کرد.

دکتر استوار با اشاره به راه اندازی معاونت آموزشی در پژوهشگاه گفت: خوشبختانه با استقرار این معاونت امور مربوط به آموزش سازماندهی بهتری شده است.

رئیس پژوهشگاه همچنین کاهش تعداد دانشجویان دکترای تخصصی پژوهش محور در سال‌های اخیر را که به دلیل تغییر رویکرد در سیاست گذاری در این زمینه رخ داده است، یک محدودیت توصیف کرد و گفت: امیدواریم با رفع اشکالات، ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌ها به زودی شاهد افزایش چگالی دانشجویان پژوهش محور در سطح مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه باشیم.

دکتر استوار با اشاره به اینکه دانشجویانی که فرصت حضور در واحدهای تحقیقاتی و همکاری در این زمینه را دارند با اقبال خوبی از نظر فرصت‌های شغلی بعد از فارغ التحصیلی روبرو هستند از تمامی دانشجویان حاضر در جلسه خواست در مدت حضور در پژوهشگاه از فرصت همکاری در زمینه‌های پژوهشی با مراکز تحقیقاتی استقبال کنند.

وی با بیان اینکه حضور دانشجو در محیط آکادمیک علاوه بر آنچه که به دانش و مهارت وی می‌افزاید، موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود که به مراتب تاثیرگذارتر است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در پژوهشگاه چنین بستری را برای دانشجویان مهیا کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر پورعباسی، معاون آموزشی پژوهشگاه نیز با اعلام این خبر که اکوسیستم‌های فناوری مستقر در شهر تهران بر اساس شاخص جهانی نوآوری وضعیت مطلوبی در جهان دارند، گفت: ما در پژوهشگاه نیز فرصت‌های خوبی در این زمینه داریم.

وی دو مشخصه بارز پژوهشگاه را نگاه کلی نگر و سخت کوشی اعضا توصیف کرد و افزود: خوشبختانه بیشتر افرادی که دوره دکترای تخصصی پژوهشی خود را در این نهاد تحقیقاتی گذرانده‌اند هر کدام در آینده موفق شده‌اند در یک مسیر تحقیقاتی جدید پیشرو و راهگشا باشند.

معاون آموزشی پژوهشگاه در توصیه‌ای به دانشجویان گفت: انتظار ما از آموزش به دانشجویان نه تربیت پژوهشگر بلکه این است که هر کدام از شما پس از فارغ التحصیلی راهبران حوزه پژوهشی ویژه خود باشید.

در ادامه این جلسه، دکتر ندا مهرداد، معاون پژوهشی پژوهشگاه نیز به دانشجویان توصیه کرد که با تدوین یک گانت زمانی و تمکین از دستورالعمل‌ها تمهیدات لازم را برای انجام به موقع فرایندها فراهم کنند. 

وی توجه به فرایندها و ارتباط موثر و سازنده دانشجویان با اساتید، مراکز تحقیقاتی، معاونت های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه و دانشگاه را مهم توصیف کرد و گفت: تجربه نشان داده است که هر جا از قوانین و آیین نامه ها تمکین کرده ایم، مسیر ها به آسانی باز می شوند. 

معاون پژوهشی پژوهشگاه در پایان  پیشنهاد کرد که با راه‌اندازی سامانه ارتباط با دانش آموختگان بتوانیم همچنان ارتباط خود را با فارغ التحصیلان دوره‌های قبلی حفظ کنیم.

در بخش پایانی این جلسه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح و بازخوردهای لازم را در این خصوص دریافت کردند.

 

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *